Over Intrapost
Het collecteren, sorteren en bezorgen van alle soorten zakelijke post is sinds onze oprichting in 1995 ons dagelijks werk. Met een team van vakbekwame medewerkers zorgen wij ervoor dat ieder poststuk en pakket snel en betrouwbaar wordt afgeleverd bij de klanten en relaties van onze klanten. In Nederland, maar uiteraard ook daarbuiten; waar ook ter wereld.
Geschiedenis van Intrapost
Intrapost is opgericht in 1995 en begonnen met het bezorgen van post in de kop van Noord Holland. Na de privatisering van de postmarkt kwamen er meer kansen om post en pakketten te verwerken. Aangezien er in deze periode meer bedrijven waren met hetzelfde plan, werd er strategisch gekozen voor het Brabantse ‘s- Hertogenbosch. Het begon met een aantal medewerkers, een handjevol nieuwe klanten en handmatige postverwerking, en al gauw werden de aangeboden diensten en services uitgebreid. Vandaag de dag telt Intrapost ruim 1200 klanten, bijna 200 vaste medewerkers en heeft het een zo goed als volledig geautomatiseerde postverwerking gerealiseerd. Intrapost is uitgegroeid tot het tweede postbedrijf van Nederland en is een belangrijke speler in de postmarkt.
Wij staan voor kwaliteit
Intrapost maakt gebruik van hoogwaardige machines met geavanceerde software die machinaal post sorteren mogelijk maakt. Hierbij worden unieke sorteercodes op de post aangebracht en sorteer slagen gemaakt voor een correcte postbezorging. In vergelijking met het handmatig sorteren zijn de foutmarges nihil. Ook is een koppeling op boekhoudkundige systemen mogelijk als aansluiting tussen verwerking en facturatie.
Daarnaast is een traceerbaarheid tot op poststuk-niveau mogelijk. Van ieder poststuk wordt een foto gemaakt en per poststuk wordt geregistreerd hoe laat het verwerkt is.. In tegenstelling tot bijvoorbeeld PostNL beschikt Intrapost over een postbezorging op onafhankelijke basis. Hierbij kan de klant -desgewenst samen met Intrapost- zijn keuze voor de uiteindelijke postbezorging baseren op efficiency, kostprijs, Social Return On Investment, MVO en kwaliteit van verschillende postvervoerders.
Ambities van Intrapost
Op dit moment heeft Intrapost de ambitie om zijn positie te versterken door middel van het uitbreiden van haar dienstverlening en het perfectioneren van bestaande services. Intrapost richt zich niet specifiek op het vergroten van de organisatie, maar richt zich meer op samenwerkingen met partners en het uitbreiden van expertise.